Nejnovější TOP inzerce


Prodej firem

sponzorované odkazy

Prodej firem. Pokud prodáváte firmu a myslíte si, že cenu společnosti můžete stanovit pouze na základě hospodářských ukazatelů a kladných ekonomických výsledků, jste na omylu. Pro každého investora je důležitý především výnos jeho investice, tedy výsledek, který prodávaná firma bude produkovat v budoucnu. Výsledky za minulá období tak představují spíše jakési vodítko než vlastní účtenku. Na jejich základě je především možné odhalit kritická místa a stanovit vhodný plán pro jejich odstranění. Důležitým faktorem pro stanovení ceny firmy je záměr, co chce investor s kupovanou společností podniknout, jaké změny musí a jaké změny by měl realizovat, kolik peněz musí do restrukturalizace investovat a jak dlouho bude jejich provedení trvat. Dalším důležitým faktorem pro budoucího majitele je, zda může nějak využit synergického efektu s jeho ostatními společnostmi, například využít již existující distribuční kanály či vhodně doplnit prodejní sortiment. 

Důvodem akvizice bývá často také teritoriální expanze, tedy proniknutí na nové trhy, které by jinak bylo příliš zdlouhavé nebo finančně a časově náročné realizovat. V takovém případě pak výslednou cenu za prodávanou firmu neurčují ani tak ekonomické výsledky, ale především obrat a podíl na trhu, dále pak dlouhodobé prodejní smlouvy. Vlastníci menších rodinných firem si mnohokrát neuvědomují, že hlavním aktivem, který ve firmě je, jsou oni sami. Bez jejich osobního nasazení prodávaná firma není schopna dlouhodobě dále fungovat. Profesionální a kompetentní management je tedy důležitou součástí ovlivňující výslednou kupní cenu prodávané firmy. Jednoznačným přínosem v procesu prodeje firmy je pak role profesionálního externího poradce. Doporučujeme obrátit se na European Business Consortium S.E. Specializované webové stránky nabízející pohled na danou problematiku jsou: www.prodejdoruska.cz .

WWW: http://www.zdarma-bazar.cz/pr-clanky


Sdílet inzerát na facebooku Sdílet článek na Facebooku (nové)


Přidat článekVložit komentář k článku (počet komentářů: 0)



Další podobné články: